Bokparadiset

3x minirecensioner

Kategori: Drama

 Handling.
Del ett i Tyko Flores Äventyr. Alla tre böckerna har fina omslag. Väldigt lättläst bok. Tyko är en sympatisk huvudperson, man tycker nästan synd om honom hela tiden eftersom det är inget bra liv han har direkt. Kommer fortsätta läsa resten av böckerna i serien. 

Titel: Den dansade djävulen Författare: Martin Widmark Utgivningsår: 2011 Förlag: Bonnier Carlsen Författarens hemland: Sverige  Betyg: Helt okej!

 Handling
Första delen i serien Mia Adam. En väldigt sorlig bok, dock trodde jag att jag skulle gråta mer än vad jag gjorde. Det är en väldigt fin bok, dock gillade jag den inte alls så mycket som jag trodde men ska bli intressant och se vad som händer i nästa bok!

Titel: Om jag stannar Författare: Gayle Forman Utgivningsår: 2009 Förlag: B.Wahlström Författarens hemland: USA  Betyg: Helt okej!

 Handling
Älskar omslaget. En bokhög med massa färg. Också en väldigt tunn och lättläst bok. Gillar drottningen som karaktär hon känns väldigt trovärdig. Väldigt underhållande, kan avslöja att jag gillar sluten riktigt mycket! 

Titel: Drottningen vänder blad Författare: Alan Bennett Utgivningsår: 2008 Förlag: Ordfront Författarens hemland: Storbritannien  Betyg: Helt okej!
 

Kommentarer

  • Anna-Lena säger:

    Jag har också varit sugen på att läsa om Tyko Flore, men det har inte blivit av än. Får sätta upp den på min "att-läsa-lista". :)

    2012-10-16 | 14:36:20
    Bloggadress: http://nasanienbok.blogspot.se/
  • Linnea säger:

    När jag läste Drottningen vänder blad så hade den inte alls en sådär tjusig framsida. Jag tror det var ett par läsglasögon på framsidan, om jag inte minns fel.. Gillade den hur som helst jag med. :)

    2012-10-16 | 15:51:07
    Bloggadress: http://www.bokblomma.com

Kommentera inlägget här: