Bokparadiset

Den rösa handsken

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst i September

Titel: Den röda handsken eg, Red glove
Författare: Holly Black
Utgivningsår: 2012
Förlag: b.Wahlström
Serie: Berörarna #2
Språk: Svenska

Från Adlibris: Cassel Sharpe trodde att han var en vanlig kille, tills han upptäckte att hans bröder manipulerat hans minnen. Nu vet han sanningen han är den mäktigaste beröraren av alla. En beröring av Cassels hand kan transformera vad som helst eller vem som helst till något annat.

När Cassels äldre bror Philip blir mördad försöker FBI rekrytera Cassel för att få hans hjälp med att lösa mordet. Den enda ledtråden är en övervakningsfilm från brottsplatsen där en kvinna med röda handskar syns. Men även maffian är på jakt efter Cassel de förstår hur användbar han kan bli för dem. Cassel måste ligga steget före båda sidor för att överleva. Men var kan han vända sig när han inte kan lita på någon allra minst sig själv?
Kan innehålla spoilers om du inte läst första boken.

Första boken var så fylld med spänning och jag satt på nålar under hela tiden jag läste den. Så ja, jag hade lite förväntningar på den röda handsken. Precis som det alltid är när man har förväntningar lever de aldrig upp till dem. Dock kan man säga att paket jag fick det skickat i verkligen gjorde allt mycket roligare! 

Det är roligt att igen läsa om Cassels värld där alla alltid bär handskar. Saker och ting utvecklas verkligen i den andra boken och det är skönt, hatar när allt bara står still och efter en hel bok har man bara tagit två steg framåt. Nej den röda handsken har bra tempo och det händer roliga grejer som tar oväntade vändningar! 

Egentligen är nog denna boken precis lika bra som ettan bara det att jag hade så höga förväntningar vilket är riktigt tråkigt, jag vill säga att jag älskar denna boken också men tyvärr är det något som gör att jag inte kan göra det, tråkigt nog. Men det är en så himla bra bok och jag tycker verkligen att man ska läsa denna serien om man fortfarande inte har gjort det, det känns bra att varva sin läsning med lite spänning och inte bara de vanliga undgomsböckerna. 

Tack så mycket B.Wahlström för rec-exet. 

Författarens hemland: USA
Antal sidor: 318
Första meningen: Jag vet inte om det är dag eller natt när tjejen reser sig upp för att gå. 
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: