Bokparadiset

Nya kontakter

Kategori: Feel-goodböcker



Titel: Nya kontakter
Författare: Sophie Kinsella
Förlag: Damm förlag
Utgivningsår: 2012
Språk: Svenska

Från Adlibris:  Ibland är ett samtal allt som krävs ...

En förlorad smaragdring, en hittad mobiltelefon och ett löfte som inte får brytas - Detta blir upptakten till en hejdlös komedi om vad som kan hända om ens mobiltelefon hamnar i fel händer.

Poppy Wyatt befinner sig på ett hotell i London och har sin möhippa när brandlarmet går. Hotellet måste utrymmas och i kaoset som sedan råder upptäcker Poppy att hennes förlovningsring är borta! Det är en vacker, antik smaragdring som har gått i hennes fästmans släkt i generationer. Dessutom blir hennes mobiltelefon stulen och i och med det finns det inte längre något sätt för hotellet att kontakta Poppy om de skulle hitta ringen. 

Desperat vandrar Poppy runt i hotellobbyn då hon ser en mobiltelefon som ligger slängd i en soptunna. En ny telefon och ett nytt nummer att ge till personalen - perfekt! Det finns dock ett problem - telefonens ägare, affärsmannen Sam Roxton. Som i tid och otid ringer Poppy och ber henne lämna tillbaka telefonen. 

Aldrig att Poppy tänker ge upp den här möjligheten och de gör en deal: Poppy får behålla telefonen under en vecka mot att hon lovar att vidarebefordra alla Sams meddelanden och mejl. Problemet är bara att Poppy inte kan låta bli att lägga sig i både Sams jobb och hans privatliv ...
Sophie Kinsella är en av mina absoluta favorit författare. Hennes böcker skrattar man högt åt! Denna är hennes senaste och den gör mig inte besviken. Den är så bra och rolig så efter att jag hade läst denna fick jag en lässvacka för ingen bok skulle kunna va lika rolig och bra som denna. 

Boken har 93 fotnoter. En del stör sig på det men jag tycker dem är roliga. Visst ibland gör det så man tappar bort var man va i texten, men alla fotnoterna har nog roligt och fyndigt i sig så det är bara roligt att läsa dem. 

Jag vet att Poppy kan vara en karaktär som många skulle störa sig på men det gör absolut inte jag,  visst hon har väl sina jobbiga stunder men man märker att hon är verkligen snäll! 

Hela boken är jättebra, har du inte läst något av Kinsella så tycker jag verkligen att du ska göra det! Hela denna boken är så fin med omslaget och baksidan är så söt, åh jag älskar den! 

Tack så hemskt mycket Damm förlag för rec-exet!

Författarens hemland: Storbritannien
Antal sidor: 368 sid.
Första meningen: Perspektiv.
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: