Bokparadiset

Berättelsen fortsätter

Kategori: Fantasy


Titel: Demonprinsessan
Författare: Peter Bergting
Utgivningsår: 2012
Förlag: Semic
Serie: Legenden om Morwhayle #2
Språk: Svenska


Från Adlibris: I centrum står de femtonåriga tvillingarna Arteil och Malda, som skildes åt som små och har vuxit upp med helt olika förutsättningar. Arteil bodde med sin far i en lugn småstad medan Malda växte upp hos den ondskefulle häxmästaren i hans döda stad. Del ett, Häxmästaren, var ett actionfyllt äventyr där mörka hemligheter rullades upp och syskonen drogs in i en kamp om magisk makt. I Demonprinsessan är farorna ännu värre, monstren är läskigare och motgångarna tornar upp sig. Överraskande sanningar avslöjas. Nu står hela världens framtid på spel.
Läs om första boken HÄR.

Den här boken gillade jag faktiskt mer än ettan, tyckte denna var mer spännande. Även om det i ettan var väldigt spännande då man aldrig visste vilka som var onda eller goda det vet man mer i tvåan tycker jag. Ändå var det något som gjorde att jag gillade denna mer. Kanske är det för att denna boken är mörkare? För det är den, inte fullt så barnvänlig längre. 

Något som jag alltid tjatar om i mina recensioner är ju när det finns bilder i boken. Jag gillar det jättemycket! Tycker det är riktigt roligt och det höjer berättelsen. Bergtings bilder är så fina så jag hade velat ha ännu flera han är verkligen en fena med pennan! Men det är inte bara bilder som är bra utan även när det är humor som är invävd. Det är inte krystat fram utan det kommer lite då och då. Vilket gör att det är ännu roligare! 

Det ska bli riktigt kul att se hur äventyret slutar i den sista boken! Tack Semic för rec-exet! 



Författarens hemland: Sverige
Antal sidor: 314
Första meningen: Det låg ett onaturligt ljus över heden, ett blekt, grågrönt sken som tog bort alla färger och gav landskapet en ny, sjuklig nyans. 
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: