Bokparadiset

I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130207

Titel:
 I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you
Författare: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls
Förlag: Disney Publishing worldwide
Utgivningsår: 2007

AdlibirsCammie Morgan, who attends the spy school The Gallagher Academy for Exceptional Young Women, can speak fourteen different languages, hack CIA computer codes, and kill a man seven different ways, but she is ill-prepared when she falls in love with an ordinary boy who thinks she's an ordinary girl. Reprint.
Japp, sjukt lång titel. Men det är ju titlarna på böckerna som lockar. Dock är det inte bar det som lockar mig. Spioner och internatskola, alltså jag är redan fast! 

Första boken finns nog som film tror jag(?) för det känns som om jag har sett filmen för länge sen. Dock så var nog filmen mer barnslig än vad boken är. Om det nu är samma jag tänker på. Boken är väldigt mysig och den bringar fram många skratt.

Cammie är en bra karaktär att följa. Visst blir jag trött på henne i mitten av boken. Ska inte säga vad som händer, men jag blir lite trött på henne för hon fattar inte vad hon gör. Dock är det väldigt vanligt att man gör som om gör bara det att när man är utomstående så fattar man ju hur fel det är! 

Men Cammie och hennes lilla kompis gäng är bara för mysigt! Gillar alla av dom jätte mycket. Liksom ingen är den överlägsna utan dom kompenserar varanndra så bra. Eftersom jag gillade karakträrerna så mycket så ska det bli kul att läsa fortsättnigen. Dock har det inte blivit att jag tagit tag i det fast jag har tvåan och trean hemma. Får bli ändring på detta. 

Antal sidor: 284 sidor
Första meningen: I suppose a lot of teenage girls feel invisible sometimes, like the just disappear. 
Betyg: 

Kommentarer

  • veronica säger:

    ÅÅh vill verkligen läsa den serien, hört den ska bli bättre för varje bok:)

    Svar: SV: Oj det låter ju lovande! Måste ta tag i fortsättningen!
    BokParadiset

    2013-04-19 | 02:17:13
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogg.se
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Jag har funderat ett tag på att läsa den här serien men har inte riktigt tagit tag i det.. den får nog vänta lite till ändå! ;)

    Svar: SV: Ja du, det känner jag igen :P
    BokParadiset

    2013-04-19 | 09:18:02
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Lurad? Hm, ja jag ska se om den i alla fall så får vi se vad jag säger då :)

    Haha, ja, sån är jag :P

    Svar: SV: Eftersom det är så länge sen du såg filmen ska jag inte säga vad jag tänker på, i fall du nu inte kommer ihåg det!
    BokParadiset

    2013-04-20 | 11:49:29
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: