Bokparadiset

Minirecensioner - ungdomsböcker

Kategori: minirecensioner

Utläst 130304

Jag trodde faktiskt att jag inte skulle gilla den här boken, men där hade jag fel. Det är ett viktigt budskap som verkligen är aktuellt. 

Det är hemskt hur ungdomar kan vara så elaka mot varandra. Jag fattar ju att "Horan 1" vill hämnas, men hon går verkligen över gränsen, och efter hon var utsatt borde hon ju veta hur det är för han. 

Detta är en såndan bok man skulle kunna läsa i skolan.

Titel: Gilla hata horan Författare: Johanna Nilsson Utgivningsår: 2012 Förlag: Pocketförlaget Antal sidor: 166 Betyg: Helt okej!

 Utläst 130412

Jag har sett filmen, men det var så länge sen så det förstörde inte läsupplevelsen. Boken är lite väl kort, kanske är det därför den gör sig bättre på film? För det gör den faktiskt. 

Något jag blev lite chockad av var hur beskrivande dom var i boken, till exempel när dom beskrev hur någon/något blev dödat, det var lite äckligt faktiskt. 

Titel: Stjärnstoft Författare: Niel Gaiman Utgivningsår: 2000 Förlag: B.Wahlström Antal sidor: 222 Betyg: Helt okej!

Kommentarer

  • Nina säger:

    Gilla hata horan har jag läst om i en annan blogg och tänkt att jag ska läsa. Måste komma ihåg och kolla om den finns på bibblan...
    Stjärnstoft kommer jag inte ihåg om jag läst, men hittade den en gång när vi gick igenom en massa böcker. Har däremot sett filmen och tyckte väl att den var ganska bra.

    Svar: SV: Gilla hata horan var läsvärd så tycker absolut att du ska leta efter den!
    Ja filmen är riktigt bra! :)
    BokParadiset

    2013-04-26 | 16:36:56
    Bloggadress: http://ninasfilmochbok.blogg.se
  • Nina säger:

    Sv. Hittade faktiskt Gilla hata horan när jag var på bibblan idag så jag ska börja läsa den strax. :)

    Svar: SV: Åh hoppas du gillar den!
    BokParadiset

    2013-05-02 | 18:20:39
    Bloggadress: http://ninasfilmochbok.blogg.se
  • Nina säger:

    Sv. Lite kort, är ju van att läsa tjocka böcker nu.. :) Men den var riktigt bra faktiskt.

    Svar: SV: Ja kort är den verkligen men det kan vara skönt ibland. Ja, den är verkligen tänkvärd!
    BokParadiset

    2013-05-03 | 00:12:51
    Bloggadress: http://ninasfilmochbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: