Bokparadiset

Tithe

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130415

Titel:
Tithe
Författare: Holly Black
Serie: #1 tithe
Förlag: Simon and Schuster
Utgivningsår: 2008

Goodreads: Sixteen-year-old Kaye Fierch is not human, but she doesn't know it. Sure, she knows she's interacted with faeries since she was little--but she never imagined she was one of them, her blond Asian human appearance only a magically crafted cover-up for her true, green-skinned pixie self.
Början var så fruktansvärt dåligt men sen när Kaye fattade att hon var en älva då började det bli bättre men det sjönk fort igen. 

Karaktärerna.. Alltså Kayes mamma är ju som en tonåring, super har inget jobb bara flyttar runt. Det är ju Kaye som har fått försörja dom för att Ellen (mamman) ska få spela i band. Liksom tycker att Kaye själv ska få välja om hon vill gå i skolan eller inte. Nä. Sen Kaye, ibörjan så rökte och svärde hon hela tiden men så fort hon fick veta att hon var en älva så tyckte jag hon blev som en helt annan person. 

Jag förstår ingenting om älv samhället. Eller jo lite men det är något som absolut hade kunnat bli mer utvecklat för när jag läst ut boken hade jag jättemånga frågor. Dock kan mycket bero på att jag va så ofokoserad när jag läste. Men sen var det väldigt svårt att hänga med i boken tyckte jag. Plötsligt var man någon helt annanstans och hade inte fattat alls var man var eller hur det hade gått till..  

Jag hade så svårt att koncentrera mig när jag läste boken så jag var tvungen att läsa högt annars började jag bara tänka på annat. Tithe är inte alls som Blacks andra böcker jag har läst. Typ som berörarna älskar jag men denna boken vill jag bara skulle ta slut. Jag ville verkligen gilla den men nej, det går inte. Jag kommer inte heller läsa fortsättningen. 

Antal sidor: 331 sidor
Första meningen: Kaye took another drag on her cigarette and dropped it into her mother's beer bottle.
Betyg: 

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Tyckte tyvärr samma sak, jättesvår att hänga med i :(

    Svar: SV: Ja men verkligen, först så trodde jag att det var för engelskan men man har ju läst svårare böcker än denna liksom..
    BokParadiset

    2013-04-15 | 19:00:25
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Nelly säger:

    Åh, vad tråkigt att den var dålig. Gulligt omslag ju.

    Svar: SV: Ja alltid himla tråkigt, förstår inte hur den kan vara så hyllad när jag inte alls tyckte den var bra..
    BokParadiset

    2013-04-16 | 17:01:53
    Bloggadress: http://nellonsbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: