Bokparadiset

Gycklarens arv

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130810
 
Titel: Gycklarens arv
Författare: Kersti Vikström
Förlag: Opal
Utgivningsår: 2013

Baksidetext: Jag vet egentligen inte vem som kommer läsa det jag skriver. Jag vet bara att historien förtjänar att berättas, och att den som började skriva den aldrig själv kommer att avsluta den. 
Jag gillar historier som utspelar sig i dåtid. Vilket denna gör, men det är ett påhittat samhälle. Sånt gillar jag! 

Man får börja boken ur Esmeraldas perspektiv. Man får följa henne redan från hennes tioårsdag och framåt. MEN det kommer ett tidhopp väldigt plötsligt som jag störde mig väldigt på! Utan någon förklaring var hon femton plötsligt, inget 5år senare eller något utan efter en och en halv sida upptäckte man att hon var femton vilket gjorde mig skit förvirrad och var tvungen att läsa om för att se om jag missat något. Dock var det bara en liten sak jag störde mig på. 

Det är ett riktigt äventyr, dock kanske inte så roligt som Em råkar ut för. Hon växer som karaktäre genom hela boken och det gör även de andra karaktärerna. Kärleken mellan henne och Storm var fin. De var ingen instalove och den växte fram genom hela boken. 

Boken är spännande och det är ett bra flöde genom hela boken. Det är något som saknas för att det ska bli en ny favoritbok men jag gillade den ändå. Detta är nog en stand alone bok (hoppas jag) men jag ger mig gärna på någon mer bok av Vikström! :) 

Tack Opal för förhandsexemplaret! 

Antal sidor: 397
Första meningen: Födelsedagar bruka inte skilja sig nämnvärt från andra dagar i gruvdisstriktet.
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Elina säger:

    Såg du min kommentar angående bokbytningen? Jag hittade inga böcker hos dig som jag ville byta till mig så ja undrade om du hade nå fler som du inte lagt upp eller om du ville köpa dom. Det är en till som är sugen på Dessens bok. Så vill gärna ha svar så snabbt som möjligt :)

    Svar: Förlåt! Men byt du med henne då!
    BokParadiset

    2013-08-11 | 12:03:26
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se
  • Elina säger:

    Jag har fortfarande den andra boken kvar som du ville ha! :)

    2013-08-16 | 15:53:47
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: