Bokparadiset

4x Minirecensioner - Ungdomsböcker

Kategori: minirecensioner

 Utläst i November 2012 (Klicka på bilderna för att komma till handlingen) 

Det är väldigt många karaktärer 6 eller 8 som man får följa. Så till en början var det väldigt svårt att komma ihåg vem som var vem och vad som hände vem. Men sen gick det fint. Fast jag läste den i november så kan jag fortfarande tänka på boken och därför fick det bli en av 2012s bästa böcker. Det är egentligen en ganska hemsk bok för hur kul är det att hamna på ful-listan. Förstår inte ens hur människor kan göra så mot varanndra. Tycker absolut detta är en läsvärd bok, high school miljö kan det bli bättre liksom? 

Vill absolut lästa något mer av henne! 

Titel: The list Författare: Siobhan Vivian Utgivningsår: 2012 Förlag: Push Antal sidor: 332 Betyg: Gillar starkt!

 Utläst i December 2012

Så himla fint omslag alltså. Detta är en väldigt verklighetstrolig bok. Kan kännas skönt att läsa en vanlig bok mellan alla drakar, vampyrer och häxor ibland. Jag älskar verkligen Emilys familj så himla snälla och Sams lillebror Riddle är bara för mysig. Super mysig bok i alla fall. Har inte så mycket att säga utan rekommenderar denna boken om ni vill ha något som inte är övernaturligt! 

Titel: I'll be there Författare:Holly Goldberg Sloan Utgivningsår: 2012 Förlag: Little, brown books for young readers Antal sidor: 392 Betyg: Gillar

 Utläst i Januari 2013. 

En prinsessas dagbok har jag velat läsa hur länge so helt och äntligen har jag börjat. Eftersom jag sett filmen innan så visste jag ju vad som skulle hända, men det gjorde inget. Böckerna är så himla roliga och så mysiga att läsa. Mia är ju en så härlig karaktär, absolut en ny favorit så jag är glad att det finns så många böcker! Älskar dessa pocketomslag också!

Titel: Tiara och Dr. Martens Författare: Meg Cabot Utgivningsår: 2011 Förlag: Rabén&Sjögren Antal sidor: 251 Betyg: Älskar!

 Utläst i Januari 2013.

Många har ju läst denna boken på sistonde så när jag såg den på bibblan tänkte jag att jag lika gärna kunde låna den. Men tyvärr tyckte jag inte den var superbra. Kommer troligen läsa fortsättningen för det är sån jag är men glad att jag lånade den så jag inte la ut en massa pengar på en bok som inte var så bra. Tycker att boken är ganska seg för den handlar bara om samma sak genom hela boken. Tycker även att huvudkaraktärern var ganska dum vid många tillfällen men det är väl för handlingensskull.. 

Tänkte på freaky friday så kul att dom nämde den i boken! 

Titel: Airhead Författare: Meg Cabot Utgivningsår: 2009 Förlag: Pan books Antal sidor: 308 Betyg: Inte så bra/Besviken. 
 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Har inte läst En prinsessas dagbok-serien men många gillar ju den!

    SV: Hehe, skriver recensioner på alla böcker jag läser :)

    Svar: Den är supermysig borde du läsa!
    Jo det gör jag också men alltså jag ligger ALLTID massa recensioner efter, läser snabbare än jag skriver så att säga..
    BokParadiset

    2013-02-04 | 12:37:55
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Nelly säger:

    Åh En prinsessas dagbok... måste läsa om böckerna snart! Vi kan starta en Prinsess-bokcirkel! :-)

    Svar: Hahah ja vi får göra det!
    BokParadiset

    2013-02-04 | 21:23:33
    Bloggadress: http://nellonsbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: