Bokparadiset

A hat full of sky

Kategori: Häxor

 Utläst 130217

Titel:
A hat full of sky
Författare: Terry Pratchett
Förlag: HarperTrophy
Utgivningsår: 2005

Adlibris
Eager to begin her apprenticeship in magic, Tiffany Aching is ready to leave her little village behind in the pursuit of an exciting new future, but once out of the reach of her witch friends, Tiffany is left vulnerable to the strange presence that has been following her on her important journey. Reprint.
Alltså den här boken är så rolig. Det finns så mycket roligt i boken. Älvorna, som är fula, de blev utkastade från älvstaden för de drack så mycket, de pratar med dialekt ála Sookie Stackhouse (det är vad jag hör i huvudet iaf) alltså det finns hur mycket roligt som helst i boken. MEN ändå kan jag inte gilla den? Jag vet inte vad det beror på..  Kan känna att skrivsättet inte gjorde att det flöt på riktigt, lite långa kapitel för min smak. Nä jag vet inte varför för boken är jätterolig. På riktigt. 

Tiffany som vi följer, hon är snäll, sympatisk och gör alltid det rätta. Hon är trevlig att följa med men ändå så känner jag inte riktigt för henne när hon råkar ut för det ena och det andra. 

Jättesöt omslag men tyvärr så är det något med boken som gör att jag inte kan gilla den. Det är jättetråkigt för det är nog en sådan bok som många skulle upskatta.. 

Antal sidor: 407 sidor 
Första meningen: It came crackling over the hills, like an invisible fog.
Betyg: Inget för mig :( 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Sv: Tack!
    Får bara hoppas att det blir någon ;)

    2013-02-18 | 19:37:43
    Bloggadress: http://www.minbokkista.blogspot.com
  • Beate säger:

    SV: Jag tror du kan läsa Chaos of Stars innan Parnormalcy ;) Men den serien är jättebra så läs dem verkligen om du har lust! :)

    Svar: SV: Ja det vill jag absolut måste ta och göra det snart!
    BokParadiset

    2013-02-19 | 14:07:04
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com
  • Amanda (Bokpandan) säger:

    Är det en av Discworld-böckerna eller en fristående? :)

    Svar: SV: Japp det är en av Discworl böckerna!
    BokParadiset

    2013-02-20 | 16:11:23
    Bloggadress: http://bokpandan.blogspot.se

Kommentera inlägget här: