Bokparadiset

Matched av Ally Condie

Kategori: Dystopier

 utläst i december 2012.

Titel: Matched
Författare: Ally Condie
Serie: #1 Matched
Utgivningsår: 2011
Förlag: Razorbill

Adlibris: On her seventeenth birthday, Cassia meets her Match. Society dictates he is her perfect partner for life. Except he's not. In Cassia's society, Officials decide who people love. How many children they have. Where they work. When they die. But, as Cassia finds herself falling in love with another boy, she is determined to make some choices of her own. And that's when her whole world begins to unravel...
 Man vet att man är seg på att läsa böcker när till och med fortsättningen kommit ut på svenska. Nä men detta är en bok jag velat läsa länge. Det kanske inte riktigt var så bra som jag trodde men över godkänt ändå. 

Jag gillar hela världen de lever i. Allt är så strikt, de får maten deldelad, jobb "regeringen" bestämmer om du får vara ute och springa och hur långt. Till och med döden bestämmer dom. Sen finns det bara 100 sånger, 100 dikter osv som de kan lyssna på/läsa. 

Dock så höll jag inte med huvudkaraktären så mycket. Och det brukar jag annars göra men här tyckte jag att hon valde helt fel, men det var kanske bara jag. ^^ 

Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket, skrev inte så utförligt om själva innehållet men ska bättra mig till bok nr. 2.
Jag gillar även de enkla omslagen och jag ser framemot att läsa tvåan som jag faktiskt ska göra snart I think.

Antal sidor: 366
Första meningen: Now that I've found the way to fly, witch direction should I go inte the night?
Betyg:
 

Kommentarer

  • Elise säger:

    Jag gillar också världen de lever i, dock blev jag lite besviken på Matched eftersom jag hade för höga förväntningar. (:

    Svar: SV: Ja det blir oftast så med förväntningar, men har hört att crossed ska vara bättre!
    BokParadiset

    2013-02-18 | 18:42:13
    Bloggadress: http://iheartmybooks.devote.se

Kommentera inlägget här: