Bokparadiset

Once a witch

Kategori: Häxor

 Utläst 130206
Titel: Once a witch
Författare: Carolyn MacCullough
Förlag: Houghton Mifflin Harcourt
Utgivningsår: 2010
Serie: #1 Witch

Goodreads: Tamsin Greene comes from a long line of witches, and she was supposed to be one of the most Talented among them. But Tamsin's magic never showed up. Now seventeen, Tamsin attends boarding school in Manhattan, far from her family. But when a handsome young professor mistakes her for her very Talented sister, Tamsin agrees to find a lost family heirloom for him. The search—and the stranger—will prove to be more sinister than they first appeared, ultimately sending Tamsin on a treasure hunt through time that will unlock the secret of her true identity, unearth the sins of her family, and unleash a power so vengeful that it could destroy them all.
Eftersom att så många vill se en recension så tänkte jag ta tag i det snarast! 

Tamsin, huvudkaraktären är helt okej att följa. Men något jag verkligen inte förstår mig på är varför hon ska ljuga hela tiden? Snälla bara berätta sanningen tänker jag ungefär varannan sida. Men jag gillar henne ändå. 

Handlingen generellt är precis som alla häxböcker är. Huvudkaraktären är häxa och sen ska de slåss mot det onda varelsen/saken/människan/häxan som kommer. Så även i denna boken så den är inte speciellt utmärkande. Så ni ska absolut inte ha förhöga förhoppningar på boken. 

Jag kommer läsa fortsättningen, men det är mest för att jag kan inte låta en serie vara oavslutad. Och jag kan tänka mig att jag kanske tom gillar tvåan bättre än ettan, vi får helt enkelt se. 

Randomsaker:
Hon jobbar i en bokaffär och gillar att läsa. Sådana huvudkaraktärer uppskattas alltid. 
Kul att de nämner IKEA i boken. 

Antal sidor: 292 sidor.
Första meningen: I was born on the night of Samhain, when the barrier between the worlds is whisper thin and when magic, old magic, sings its heady and sweet song to anyone who cares to hear it.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: