Bokparadiset

Searching for dragons - Patricia C.Wrede

Kategori: Drakar

 utläst i December.

Titel: 
Searching for dragons
Författare: Patricia C.Wrede
Serie: #2 Enchanted forest chronicles
Utgivningsår: 2002
Förlag: Harcourt Brace and Company

AdlibrisWith the evil wizards draining power from the Enchanted Forest, King Mendanbar sets out to consult with Kazul the dragon and encounters the fascinating Princess Cimorene
Älskar verkligen omslagen och ryggarna på dessa små böcker!

Denna var inte riktigt så rolig som ettan. Den innehåller inte riktigt lika många roliga kommentarer. Det var tråkigt att Kazul inte var med så mycket. Men jag tycker även det är kul när nya karaktärer introduceras. Kung Mendbar tycker jag är en trevlig typ. Han försöker verkligen ta hand om riket. Han är snäll och han bryr sig verkligen om Cimorene.

Det är kul att denna boken handlar om något helt nytt äventyr så man inte håller på att tjata som samma problem som i första boken. Det är även kul hur dom har vävt in Rumpelstinskin (Stavning?) i berättelsen, skrattade jag gott åt! 

Spoiler del:

Tycker att det var bra att dom väntade med att Cimorene och Mendbar (och väntade med Mendbar tills andra boken också)  blev tillsammans först i andra boken. Annars blir de ju alltid tillsammans i första boken och sen är dom det genom hela serien. 

Antal sidor: 242 sidor
Första meningen: The king of the Enchanted Forest was twenty years old and lived in a rambling, scrambling, mixed-up castle somewhere near the center of his domain.
Betyg: 

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Ja verkligen stört snygga ryggar.. synd bara att jag inte gillade de andra och bara den första :(
    men Rumpelstiltskin delen var kul ^^

    Svar: Ja efter att ha läst din recension så var jag ganska rädd att jag inte skulle gilla den, men det gjorde jag men sen älskade jag ju inte ettan heller.
    BokParadiset

    2013-02-10 | 17:06:04
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: