Bokparadiset

The walking dead!

Kategori: Zoombier


Titel:
Tills döden skiljer oss åt
Författare: Robert Kirkman
Illustratör: Tony Moore
Serie: #1 The walking dead
Förlag: Apart
Utgivningsår: 2011

Apart: Landsortspolisen Rick vaknar upp efter en tid i koma och finner sig plötsligt vara en av få överlevande i ett samhälle som infekterats av en oförklarlig zombiesmitta. I denna nya värld ger sig Rick ut på en desperat jakt för att hitta sin familj. Kommer han att hitta dem i tid eller har de redan gått ett hemskt öde till mötes? Och vilka är egentligen farligast? De döda eller de levande?
För ett tag sen kom på jag på att zombies inte är något för mig. Tråkgt nog. Men när jag läste the walking dead så gillade jag det ändå. Det är ett spännande album och det händer en hel del på de 144 sidorna albumet är på. Det jag gillar med albumet är att det är väldigt rått. Kirkman pjoskar inte med sina karaktärer och det är ju faktiskt helt logiskt i en zombie värld. Jag gillar tecknar stilen.

Innan själva serien börjar så är det ett förord som Robert Kirkman skrivit och det gillade jag jättemycket. 

Tack Apart för rec-exet! 

Antal sidor: 144 sidor
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: