Bokparadiset

Da vinci koden

Kategori: Klassiker och kult

 
 Utläst i Oktober.  

Titel: 
Da vinci koden
Författare: 
Dan Brown
Förlag: 
Bonnier pocket
Utgivingsår: 
2009

(Klicka på bilden för att komma till handlingen.)
Eftersom jag redan kollat på filmen så visste jag ju en hel del. Men det var även länge sen så det var fortfarande riktigt spännande. Hela grejen som Da vinci koden handlar om Graal, och vad det är och så tycker jag är sjukt spännande och intressant. Fast det är en tegelsten så gick det ruskigt fort att läsa boken. Att den hade korta kapitel gjorde ju att man bara läste mer för det alltid var så spännande. 

Det som gör boken spännande är ju att en ledtråd leder till det andra som leder vidare och så. Det är sånt som jag tycker är riktigt spännande. Jag gillade denna boken så mycket så jag har ju redan köpt "Änglar och demoner" och "Den förbjudna symbolen" så får se när jag tar tag i dem. Borde göra det snart kanske. 

Antal sidor:  501 sidor.
Första meningen: Den kända museiintendenten Jacques Saunière stapplade genom den valvkrönta öppningen som ledde till museets Grande Galerie. 
Betyg: ÄLSKAR <3

Kommentarer

  • Julia - Bokslott säger:

    Om du gillade Da Vinci Koden, så håll i dig när du läser Änglar och Demoner! Jag tycker den till och med är ännu bättre :)

    2013-01-24 | 22:28:49
    Bloggadress: http://bokslott.blogg.se
  • Anna säger:

    Vad kul att du gillade min tävling! Du får gärna använda dig av det någon gång i din egna tävling (ursäkta för att mitt svar är ungefär en månad sent. Men bättre sent än aldrig, eller hur?)

    2013-01-25 | 19:32:55
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar: Eftersom jag svarar på alla mina obesvarade kommentarer nu så kommer det ännu ett svar här.
    Jag blev verkligen jätteglad över att se att du gillade min video! Tack så jättemycket :D Och vad kul att du gillade mitt hår(även om jag själv inte gör det) :D

    2013-01-25 | 19:36:00
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar (nämen oj, här kommer jag igen för tusende gången): Du får gärna fortsätta tjata om att du gillar mina videor för jag blir jätteglad :D

    2013-01-25 | 19:53:53
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: