Bokparadiset

Farlig förmåga

Kategori: Häxor

 Utläst 130602
 
Titel: Farlig förmåga
Författare: Jessica Spotswood
Serie: #1 Systrarna Cahill
Förlag: Rabén & Sjögren
Utgivningsår: 2013

Adlibris: Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra ... En smäktande och spännande berättelse, späckad med magi och romantik!
Den här har jag ungefär bara sett positiva recensioner på. Så jag frågade om den som rec-ex. Men sen när jag väl hade den hemma så lät jag ändå den ligga i ett par veckor. Ville så gärna tycka om den lika mycket som alla men trodde inte jag skulle göra det. Men jag hade inte behövt oroa mig. Jag läste ut den på en dag och jag älskade den!

Hela stämningen i boken är fantastisk. Gillar när det utspelar sig från förr. Alla frasiga klänningar och tedrickande. Blir himla mysigt att läsa. Dessutom gillar jag alla karaktärerna. Tess som är yngsta systern hade jag gärna velat läsa mer om. Hon var ju så söt. Cat, som man får följa genom boken tycket jag också om väldigt mycket. Visst är det vissa saker jag stör mig på, men alla är ju inte perfekta. Mauren är den jag kunde störa mig mest på, alltså kunde hon inte bara fatta? Det jag gillar riktigt mycket är att man inte vet vilka karaktärer som är goda och vilka som inte är det, man vet inte vem man ska lite på! 

Alltså slutet. Vet inte hur man vitmakerar texten men nu kommer SPOILER! Slutet, jag är en sucker for love så jag ville verkligen att hon skulle få Finn, men nu blev det fruktansvärt spännande så jag vill läsa nästa bok nu! SLUT PÅ SPOILER.

Gillar verkligen boken och vill läsa fortsättningen ruskigt snart. Och som vanligt måste jag säga att jag avgudar omslaget! 

Tack Rabén & Sjögren för rec-exet. 

Antal sidor: 336 
Första meningen: Vår mor var också häxa, men hon dolde det bättre. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: