Bokparadiset

Flirting in Italian

Kategori: Ungdomsböcker

 utläst 130610

Titel:
Flirting in Italian
Författare: Lauren Henderson 
Serie: #1 Flirting in Italian 
Förlag: Delacorte books for young readers
Utgivningsår: 2012

AdlibrisFour girls. One magical, and possibly dangerous Italian summer. Family mysteries, ancient castles, long hot nights of dancing under the stars . . . and, of course, plenty of gorgeous Italian boys.
Årets första härliga sommarbok. Älskar verkligen denna typen av böcker, som chicklit fast med yngre karaktärer. Egentligen skulle jag kunna läsa sådana här böcker året runt. Jag har inte alls något emot uppenbarliga saker, kärlek som är mer smörig än smör och omslag som är så sommriga så det spricker. 

Men flirting in Italien utspelar sig i Italien, suprise! Jag har själv pluggat Italienska i tre år, bott hos en familj i två veckor nere i Italien. Gissa vad det var som lockade men boken. :P Henderson har verkligen fångat den italienska atmosvären, mijöbeskrivningarna är så fina, även att det pratas en del italienska i boken, helt underbart när jag fattar vad det betyder innan det översätts åt karaktären. 

Violett, eller Violetta är huvudkaraktären vi följer. Älskar att hon inte håller på att självömka när det inte riktigt går som hon vill. Hon är riktigt häftig och kör sitt eget race! Så klart faller hon ju för italienaren Luca, men det är ingen smörig kärlekshistoria tvärtom, när han behandlar henne fel både säger hon och agerar efter det. Det gillar jag, hon tänker ändå efter. 

Mysteriet som leder till Italien tycker jag är spännande men det tar definitvt inte över boken, det är först de 30 sista sidorna det verkligen börjar handla om det. Men jag gillar det, då får man grepp om den härliga sommarkänslan! 

Gillar alla moderna referenser som när dom pratar om, alice i underlandet, pippi, pink, jovanotti och en massa andra kändisar. Det gör så att boken verkligen känns i nutid. 

När bok nummer två kommer ut kommer jag difinitvt att köpa den på direkten, som jag tror ska komma nu 2013? 

Antal sidor: 320 sidor
Första meningen: The picture in front of me is like a magnet, drawing me closer and closer, till my shoulder is nearly brushing against its antique gold carved frame. 
Betyg: 

Kommentarer

  • juliaD säger:

    Vet du om den ska komma på svenska?:)

    Svar: SV: Det är inget som jag vet är planerat sedan är den inte tillräckligt hypad så tyvärr tror jag inte den kommer på svenska inom något snar tid..
    BokParadiset

    2013-06-10 | 18:44:26
    Bloggadress: http://juliadagbok.blogg.se/
  • Madeleine K säger:

    Sjukt sugen på att läsa den, men min TBR lista är allt för lång. ^_^

    Svar: SV: Riktigt härlig sommar bok! Vem TBR- lista är inte för lång? xd hah
    BokParadiset

    2013-06-12 | 15:31:10
    Bloggadress: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/
  • Anna säger:

    Svar: Jag är också glad att jag börjat blogga så mycket igen! Har verkligen saknat det och jag är så glad att jag fått lusten tillbaka :) Dessutom har jag börjat tycka om att skriva recensioner igen :)

    Svar: SV: Yey, just nu har jag också lust att skriva recensioner faktiskt, sjukt kul ju!
    BokParadiset

    2013-06-12 | 21:07:31
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Anna säger:

    Svar (igen):
    1. Jag skaa läsa Harry Potter^^ är bara så rädd för att de är så tjocka ^^

    2. Jag gillar inte heller svordomar (åtminstone inte i böcker). Tycker som du att det förstör. Och det var synd att Cirkoli var en aning spretig...

    Svar: SV: men det är inte tjocka när man läser dom!! haha
    Cirkoli kunde verkligen blivit något bra men tyvärr blev det inte riktigt så..
    BokParadiset

    2013-06-12 | 21:10:03
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här: