Bokparadiset

Crossed

Kategori: Dystopier

 Utläst 130304
Titel: Crossed
Författare: Ally Condie
Serie: #2 Matched
Förlag: Razorbill
Utgivningsår: 2012
 
Adlibris:Rules are different outside the Society. Chasing down an uncertain future, Cassia makes her way to the Outer Provinces in pursuit of Ky - taken by the Society to his certain death - only to find that he has escaped into the majestic, but treacherous, canyons. On this wild frontier are glimmers of a different life and the enthralling promise of rebellion. But even as Cassia sacrifices everything to reunite with Ky, ingenious surprises from Xander may change the game once again. Narrated from both Cassia's and Ky's points of view, this hotly anticipated sequel to Matched will take them both to the edge of Society, where nothing is as expected and crosses and double-crosses make their path more twisted than ever...
I den första boken så byggdes världen upp. Nu i andra boken handlar ungefär hela boken mer om en lång resa. Något som jag tänkte på mycket mer än i första boken var språket. Det är inget jag brukar tänka på men alltså Ally Condie skriver på ett oerhört fint sätt. Verkligen.

I första boken tyckte jag att Cassia skulle välja Xander och vara tillsammans med honom. Men nu har jag helt ändrat mig, jag vill att hon ska vara med Ky. Jag vet inte om det var för att man fick läsa från hans PoV nu eller om jag helt enkelt bara missade han. Det var även han jag gillade mest att läsa ifrån. Han har så mycket han döljer.

Denna boken var ingen actionfylld bok och hela boken handlar bara om att de vandrar. Men jag kan inte låta bli att tycka om det riktigt mycket. Det var nog för att jag gillade språket men det var även härligt att vara tillbaka bland gamla karaktärer. 

Jag ser verkligen fram emot att läsa den sista men det får jag nog vänta lite med. Har köpt så många nya böcker som jag får lästa först.

Antal sidor: 367 sidor
Första meningen: (Ky) I'm standing in a river.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: