Bokparadiset

De sömnlösa

Kategori: Övernaturligt


Titel: De sömnlösa
Författare: Sanna Juhlin
Utgiven: 2013

GoodreadsSmilla flyr från de sömnlösa.

Hon är smittad med besynnerliga gåvor.

I sin barndomsby försöker hon finna tryggheten, kanske även kärlek, men det förflutna finns under ytan. Hotet kommer att finna henne igen.
När nya författare mailar om deras böcker till mig så brukar jag oftast tacka nej detta på grund av att det alltid är deckare eller thrillers, något jag inte gillar och då blir mailet bara ett mass utskick för författaren har inte alls kollat vad jag gillar för böcker. (Sen gillar jag inte att läsa på datorn heller. ) Men när Sanna mailade mig så kändes det faktiskt som om jag skulle gilla boken och det känndes som om hon visste det också. Vilket gjorde att jag sa ja till att läsa och recensera den. Det är jag glad för. Boken var bättre än vad jag trodde. 

De sömnlösa är en svensk paranormal romance. Jag gillade att det är tjejen som är övernaturlig och inte killen. Även roligt att läsa om lite äldre personer annars är det ju bara 15-17 åriga i alla YA böcker man läser. Huvudpersonen, Smilla är en stark och självständig person. Jag gillar henne riktigt mycket. Hon har en bra berättar röst vilket gör att hela boken flyter på fort. 

Den ända egentligen negativa är att jag hade velat veta mer om de sömnlösa,  visst man fick veta en hel del men att det hade fått ta lite större plats och gå in djupare på ämnet. 

Kort sagt är det en spännande bok och slutet var öppet för att det skulle kunna bli en bok 2 vilket jag hoppas, då tänker jag absolut läsa den. 

Antal sidor: 170 sidor
Första meningen: Jag hade tvingats dit. 
Betyg:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: