Bokparadiset

My soul to take - minirecension

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130130

Titel:
My soul to take
Författare: Rachel Vincent
Serie: #1 Soul screamers
Utgivningsår: 2011
Förlag: Mira books

AdlibrisThere is something very wrong with Kaylee Cavanaugh: she senses when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest guy in school. But a normal date is hard to come by.
Har varit sugen på denna serien sjukt länge och nu har jag äntligen tagit tag i den. Många som har läst den har sagt att första boken inte är jättebra men att serien blir bättre ju längre man kommer men det kan jag inte alls hålla med om jag gillade boken supermycket! 

Absolut bästa scenen i hela boken var när hon pratade med sin fabror så himla fin stund så jag satt och grät. Jag gillade farbrorn och hennes pappa jättemycket verkade ju hur sköna som helst ihop!

Hade gillat om mysteriet hade fått ta lite mer plats, kanske att dom inte löste det? Dock var slutet jättebra. Vill läsa fortsättningen nu typ. 

Antal sidor: 345 sidor
Första meningen: "come on!"
Betyg: Starkt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: