Bokparadiset

Forsaken

Kategori: Dystopier

 Utläst 130514

Titel: Forsaken
Författare: Jana Oliver
Serie: #1 The demon trappers
Förlag: Macmillan children's books
Utgivningsår: 2011

Adlibris
Riley has always wanted to be a Demon Trapper like her father, and she's already following in his footsteps as one of the best. But it's tough being the only girl in an all-guy world, especially when three of those guys start making her life more complicated: Simon, the angelic apprentice who has heaven on his side; Beck, the tough trapper who thinks he's God's gift, and Ori, the strikingly sexy stranger who keeps turning up to save her ass. One thing's for sure -- if she doesn't keep her wits about her there'll be hell to pay ...
Min första bokvänsbok! Jag hade inte en aning om vad den handlade om, något med demoner, så mycket fattade jag. Men av någon anledning fanns den på min TBR-lista så någon gång måste jag sett en bra recension på den! 

Och visst är det skönt att läsa en bok man inte har några förväntningar på och som inte är jätte hypad eller kritiserad. För det är ju mycket lättare att gilla boken då, och det gjorde jag. 

Något jag tänkte på direkt var Rileys relation till hennes pappa. Det tyckte jag var himla fint. Verkligen en toppen pappa! Riley gillar jag som karaktär, hon är lätt att tycka om, stark och gör de rätta sakerna. Hon är även så där härligt sarkastisk, dock inte för ofta. Tycker det är riktigt bra att kärleken inte får ta så mycket plats i boken. Den finns där men det är bara en liten del av det. Beck som också är en huvudkaraktär gillade jag inte alls från början. Tyckte han var alldeles för nonchalant. Men sen växer han verkligen och jag tycker om honom! 

Älskar verkligen den här världen, med demonerna. Tycker det är grymt spännande och ser verkligen fram emot att läsa nästa bok, kommer nog bli hur bra som helst. Kan mycket väl tänka mig att detta kommer bli en ny favorit serie. Men ska inte uttala mig för mycket, har ju bara läst första boken än så länge. 

Sen måste jag bara nämna omslaget (som vanligt) detta är tusen gånger snyggare i verkligheten än vad det är på bild. Grymt snyggt verkligen. 

Antal sidor: 422 sidor
Första meningen: Riley Blackthorne rolled her eyes.
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Anna - Boktycke säger:

    Jag gillar verkligen världen och stämningen i boken men däremot så är takten väldigt seg tycker jag :/

    Svar: SV I början tyckte jag också att den var seg men sen tyckte jag att segheten försvann!
    BokParadiset

    2013-05-19 | 13:48:07
    Bloggadress: http://boktycke.se

Kommentera inlägget här: