Bokparadiset

Underbara helvete

Kategori: Contemporary

 Utläst 130507

Titel:
Underbara helvete
Författare: Jamie McGuire
Förlag: Kalla kulor
Utgivningsår: 2013

AdlibrisAbby har lämnat sitt mörka förflutna bakom sig, fast besluten att aldrig återvända. Tillsammans med sin bästa kompis America har hon flytt till Eastern University för att börja ett nytt liv. Hädanefter ska hon vara en duktig flicka. Men så möter hon Travis, killen som slåss för pengar på illegala slagsmålsklubbar och som alltid har ett koppel av tjejer efter sig.

Abby lovar sig själv att aldrig falla för Travis och istället inleder de en vänskap. En vänskap som med tiden fördjupas och intensifieras tills den plötsligt har förvandlats till just det Abby med alla medel försökt undvika. Hon vet att de inte är bra för varandra, ändå kan hon inte hålla sig borta ifrån honom.

Deras relation blir snart alltmer kaotisk, destruktivt hänförande och fullkomligt underbar. Samtidigt smyger sig Abbys förflutna allt närmare och hotar att rämna hela deras värld.
Alltså första halvan av boken är jag helt förälskad i. Alltså jag blir ju kär i Travis Maddox, en riktigt bad boy men han gör verkligen allt för Abby. Men andra halvan av boken är det absolut inget fel på, jag gillar kärleksböcker och snuttigulliga saker, men plötsligt blir Travis liite för överdriven, ni som har läst boken förstår precis vad jag menar.

Genom hela boken när jag läser har jag ett leende på läpparna och jag ville inte lägga ifrån mig boken, och det gick verkligen inte att sluta tänka på Abby och Travis relation. Jag ville aldrig att boken skulle ta slut men samtidigt ville jag bara fortsätta läsa. Jag hoppas verkligen att Kalla kulor förlag väldigt snart ger ut bok nummer två då man får läsa samma historia fast från Travis synvinkel. 

Men som sagt gillar jag en riktigt bra kärlekshistoria för det är vad detta är och jag kunde inte gå och lägga mig fören jag hade läst ut boken. 

Antal sidor: 358 sidor
Första meningen: Allt i rummet skrek att jag inte hörde hemma där. 
Betyg: 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Jag ligger lite efter i min läsplanering så har precis börjat på den här, än har jag inte riktigt fastnat men jag hoppas att det kommer :)

    Svar: SV: Det hoppas jag verkligen att du gör!
    BokParadiset

    2013-05-08 | 18:19:57
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se
  • Madde säger:

    Vågar inte läsa recensioner på boken eftersom jag inte fått hem den än, men blev glad över ditt positiva betyg!
    Hoppas jag hinner få den innan helgen!

    Svar: SV: Hoppas att du tycker den är lika bra! :)
    BokParadiset

    2013-05-08 | 19:03:00
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se
  • Carro säger:

    Har ju läst ut den nu och boken fick inte alls så högt betyg från mig. Travis är alldeles för kontrollerande i sitt behov av att bestämma vad Abby ska ha på sig, vart hon ska vara, vem hon får träffa och att han dessutom slåss och inte har någon koll alls på sitt humör gör att jag tycker att han inte alls är okej.. Någon karaktär i boken borde tala om att det inte är ett sunt förhållande. Jag bara undrar hur länge det dröjer innan den där knytnäven träffar Abby.

    Svar: SV: Ja allt du säger är helt sant, men när jag läste boken blev jag sådär fångad i den så ens normala tankegång inte alls funkar. Men jag ser fram emot att läsa boken från Travis synvinkel!
    BokParadiset

    2013-05-12 | 21:07:34
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: