Bokparadiset

2x Spiderwick

Kategori: Middle grade

Läs om de tidigare böckerna. Bok1 och Bok2.

Klicka på bilderna för att komma till handlingen.

 Utläst 131129
 
Detta är faktiskt den boken jag har gillat mest hittills. Tycker den är väldigt spännande genom hela boken. Men det känns också som det är mer text i denna boken än i de tidigare. Det gör ju såklart att historien blir mer fyllig. Oftast brukar jag inte lästa fortsättningen direkt i en serie men läste faktiskt fyran direkt nu eftersom det var så spännande.

Titel:
 Lucindas hemlighet Författare: Holly Black & Tony DiTerlizzi Serie: #3 Spiderwick Utgivningsår: 2004 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 108 Betyg: Helt okej!

 Utläst 131129
 
Det är först i fjärde boken jag verkligen reflekterade över karaktärerna. Jag gillar att Jared har sitt humör. Även om det är lite väl i hans humörsvängningar, skulle faktiskt gissa på att han har någon bokstavskombination och det tycker jag faktiskt är en bra grej att ta upp i böcker, det blir väldigt mycket mer trovärdigt. Sen gillar jag att Mallory fäktas, att hon inte är en tjejtjej utan hon är bättre än killarna och gillar inte att ha klänning och så.

Titel: Järnträdet Författare: Holly Black & Tony DiTerlizzi Serie: #4 Spiderwick Utgivningsår: 2005 Förlag: Rabén & Sjögren Antal sidor: 108 Betyg: Helt okej!

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Hehe, ja det var ett tag sen den kom så don't worry :) Kommer en video imorgon!

    Svar: SV: Åh va tur blev orolig! Har fått din med btw :)
    BokParadiset

    2013-12-01 | 21:19:30
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: