Bokparadiset

2x Vers

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130516 Klicka på bilden för handlingen.

Detta var min första versbok jag läste. Måste säga att jag gillar det, även om det tyvärr inte blivit så många efter denna. Bara en faktiskt. Borde ta och ändra på detta! Tycker det är så häftigt hur man kan förmedla en sån känsla i en bok i så små meningar med så lite text. 

Jag gillar verkligen Há. Hon är så stark och har så en fin personlighet. Historien är väldigt hemsk men jag gillar den ändå. Kan definitvt tänka mig att läsa mer utav författaren. Sen är ju omslaget himla gulligt! 

Titel: Inside out & back again Författare: Thanhha Lai Utgivningsår: 2011 Förlag: HarperCollins Antal sidor: 260 Betyg: Gillar!
 Utläst 130613 Klicka på bilden för handlingen.
 
Alltså jag tyckte boken var väldigt förutsägbar trots det är boken bra för Schroeder har verkligen ett fantastiskt språk. Jag gillar verkligen versböcker. Vill läsa mer av det. Dock känns det som om många vers böcker handlar om jobbiga och hemska saker. Mot slutet satt jag och storlipade, allt var så sorgligt men ändå så fint. Måste ta och läsa något av Schroeder snart igen. 

Titel: Chasing Brooklyn Författare: Lisa Schroeder Utgivningsår: 2011 Förlag: Simon Pulse Antal sidor: 412 Betyg: Gillar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: