Bokparadiset

Catching fire

Kategori: Dystopier

 Utläst 131107

Titel:
Catching fire
Författare: Suzanne Collins
Serie: #2 Hunger games
Förlag: Scholastic
Utgivningsår: 2009

Handling:Against all odds, Katniss and Peeta are still alive. Katniss should be relived, but now there are whispers of a rebellion against the capitol - a rebellion that Katniss and Peeta may have helped create.

Tyvärr hade jag blivit lite spoilad av trailerna innan jag läste denna. Nackdelen med att gå på bio när dom visar trailers som man inte vill se. Men jag såg bara en scen innan jag han titta bort och hålla för öronen. 

Precis som i första boken tänkte jag verkligen på Collins språk, det är liksom sådär mörkt och fantastiskt. Helt underbart. Boken tyckte jag var lite förutsägbar men fortfarande helt fantastisk. Vet att bok två och tre har fått mer kritik än första boken så jag förväntade mig att jag inte skulle älska den, men det gjorde jag. Det var så härligt att återse Peeta och Katniss och alla andra karaktärer. Haymitch förvånade mig så sjukt mycket alltså. Trodde inte det om han. Är väldigt nyfiken vem som spelar han i filmen för han är en karaktär jag gillar. 

Är så sjukt sugen på att läsa sista delen så nästa gång jag är hemma i småland är det den jag ska plocka med mig hem. Can't wait!!!

Antal sidor: 472
Första meningen: I clasp the flask between my hands even thought the warmth from the tea ha long since leached into the frozen air.
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: