Bokparadiset

Sommar för evigt

Kategori: Contemporary

utläst 130617

Titel:
Sommar för evigt
Författare: Jenny Han
Serie: #3 Belly
Förlag: B.Wahlström
Utgivningsår: 2011
Andra böcker i serien: 

Handling: 
Belly har haft två stora kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid funnits där och som aldrig svikit henne. Och efter att ha varit oskiljaktiga i snart två år - de går till och med på samma college nu - är Belly säker på att Jeremiah är hennes livs kärlek. De bestämmer sig för att gifta sig på stranden i Cousins. 
Då dyker Conrad upp. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet, och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad? Belly tvingas konfrontera sina känslor för Jeremiah och Conrad och inse vad hon kanske alltid vetat: någons hjärta kommer att krossas.
Mitt i höst rusket så får det bli en sommarrecension. Hade kanske passat bättre om jag faktiskt gjort den i sommras men det är som det är! 

Jag tycker Belly förlåter Jere alldeles för lätt faktiskt. Det går faktiskt bara en dag och istället för att ta det lite lungt så ska de göra en så himla drastisk grej. Alltså de är bara 18-19 år och de är ju uppenbarligen inte redo för det. Det är ju hur mycket som helst de inte gjort som de kanske ska göra innan. Ännu värre blir Belly när hon inser att hon fortfarande gillar Condrad så gör hon ingenting åt det. Nä, blir himla irriterad på Belly trots det gillar jag boken. Tycker att slutet var perfekt. Var precis så jag vill ha det! 

Antal sidor: 270
Första meningen: När jag var liten brukade min mamma och jag titta på gamla musikaler på onsdagskvällarna. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: