Bokparadiset

The maze runner

Kategori: Dystopier

 Utläst 130519

Titel:
The maze runner
Författare: James Dashner
Serie: #1 The maxe runner
Förlag: Chicken house
Utgivningsår: 2011

Adlibris: When the doors of the lift crank open, the only thing Thomas remembers is his first name. But he's not alone. He's surrounded by boys who welcome him to the Glade - a walled encampment at the centre of a bizarre and terrible stone maze. Like Thomas, the Gladers don't know why or how they came to be there - or what's happened to the world outside. All they know is that every morning when the walls slide back, they will risk everything - even the Grievers, half-machine, half-animal horror that patrol its corridors, to try and find out.
Jag gillar att Thomas har precis lika många frågor som jag, eller mer till och med. Det känns mycket mer trovärdigt då. Men även om jag gillar Thomas så är Newt min favorit karaktär. 

När jag läste boken gillade jag att alla kapitelna var korta och slutade med en cliffhanger. Men början tyckte jag var lite seg också. När jag läste den fastnade jag aldrig så mycket som alla andra har gjort men gillade den ändå. Men såhär sex månader senare och även när jag tänkt tillbaka på den i sommar så kommer jag inte alls ihåg att jag gillade den. Är det för att jag har hunnit smälta boken? Jag är faktiskt väldigt tveksam till om jag vill fortsätta läsa serien men böckerna kan ju bli bättre... Vad säger ni som läst den? 

Antal sidor: 371
Första meningen: He began his new life standing up, surrounded by cold darkness and stale, dusty air. 
Betyg: Lite bättre än okej.

Kommentarer

  • Elina säger:

    Vill verkligen läsa denna! Men det känns som en bok man vill äga när man läser den :)

    Svar: SV: Jag är väldigt kluven om jag ska behålla min och frotsätta läsa serien eller inte faktiskt..
    BokParadiset

    2013-11-19 | 17:36:24
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: