Bokparadiset

Torn

Kategori: Ungdomsböcker

 Utläst 130623
 
Titel: Torn
Författare: Amanda Hocking
Serie: #2 Trylle Triologi
Förlag: Tor
Utgivningsår: 2012
Tidigare böcker: Switched

Boken började där den första percis slutade. Alltså var de första 60-70 sidorna hur spännande som helst. Men efter det drogs tempot ner väldigt mycket. Det var lite segt att läsa. Jag har hört att serien ska bli bättre för varje bok och därför tyckte jag att den blev ännu mer seg. Det gick trögt att läsa. Det blev inte bättre att jag blir så sjukt irriterad på Wendy heller, kan hon inte ignorera Finn så som han ignorerar henne? Hon gör ju sig själv till åtlöje ibland.. 

Kom ju in en ny karaktär i boken, Loki. Han gillade jag riktigt mycket och kul att mellanboken handlar om han! Sen hade boken inget spännande slut heller så jag vet inte när jag plockar upp sista boken.. Får nog vänta ett tag till! 

Sen var det ju en mellanbok med också! Gillar verkligen att läsa Lokis "beräettelse" och för en gångs skull håller jag faktiskt på att han och Wendy ska bli tillsammans och inte hon och Finn, men vi får väl se hur det blir med den saken! 

Antal sidor: 324 (med mellanboken)
Första meningen: When Rhys and I showed up at my "brother" Matt's house at eight in the morning, he was happy...
Betyg: 

Kommentarer

  • Amanda (Pandan) säger:

    Jag älskar bara namnet Loki haha ;) <3 Men jag har faktiskt inte läst den här serien, är det något du rekommenderar?

    Svar: SV: Hahah eller hur! Alltså det är ett bra koncept, roligt att det är troll man läser om, bok två var en typisk mellan bok men ettan gillade jag. Hahah du hör ju hur kluven jag är, ska återkomma när jag läst sista boken också!
    BokParadiset

    2013-10-23 | 10:03:15
    Bloggadress: http://bokpandan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: