Bokparadiset

Vattenmelonen

Kategori: Chicklit

 utläst 130925 (Klicka på bilden för handling)
 
Titel: Vattenmelonen
Författare: Marian Keys
Förlag: Norstedts
Utgivingsår: 2012 (Första 1995)

Måste säga att det känns skönt att jag äntligen tagit tag i denna boken. Varför bli böcker liggandes så länge? Och gillade jag den? Ja! Boken är på 518 sidor men när jag väl börjat gick det oerhört fort. Dock kan jag säga att den hade kunnat kortas ner endel. 

Clarie gillar jag. Jag tycker inte hon är överdriven eller extrem, liksom hennes man har lämnat henne, alltså tycker jag hon beteer sig precis som hon borde. Och James hennes man är ett riktigt svin. Egentligen händer det inte så mycket i boken, jag skrattar inte högt och jag gråter inte. Men det är något som gör att jag ändå måste fortsätta. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men ändå så gillar jag boken. Kan dock tänka mig att många skulle tycka den är seg, men ibland gillar jag långsamma böcker. 

Gillar du chicklit, har du troligen redan läst boken men om inte gör det! 

Antal sidor: 518
Första meningen: Femtonde februari är ett mycket speciellt datum för mig. 
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Vargnatts bokhylla säger:

    Jag läste den till en sommarkurs om chic lit och det var en av böckerna jag verkligen gillade! :)

    Svar: SV: Ja det är faktiskt en bra chicklit, absolut :))
    BokParadiset

    2013-09-27 | 18:00:25
    Bloggadress: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Hallå igen, du har blivit taggad igen ;)

    Svar: SV: Ojoj, jag hinner inte med, hahah! Men tackar tackar!
    BokParadiset

    2013-09-28 | 12:27:20
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
  • Miriam - Schitzo-Cookie säger:

    Vattenmelonen var nog första boken jag läste av henne =) minns att jag gillade den men var säkert över 12 år sedan jag läste den :P

    Svar: SV: Hahah, andra boken jag läser av henne faktiskt. Ja det var ju ett tag sen den kom ut alltså! haha
    BokParadiset

    2013-09-28 | 20:32:35
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/
  • Emma säger:

    Det var jätteroligt att träffa dig på bokmässan! :) Hör bara av dig när du är hemma en längre tid så kanske vi kan träffas :)

    Svar: SV: Desamma skit roligt, ska jag absolut göra, dröjer nog fram till November men ska säga till! :))
    BokParadiset

    2013-09-29 | 20:51:48
    Bloggadress: http://emmasbocker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: