Bokparadiset

Elsas värld

Kategori: Chicklit

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Elsas värld
Författare: Sofi Fahrman
Serie: #2 Elsa
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2011

Tidigare böcker: Elsas mode

Ibland är Elsa så fruktansvärt barnslig. Som till exempel när hon förbjuder Hugo från att träffa sin mamma för att hennes mamma inte gillar Elsa. Hallå liksom, hon får väl bara låta bli att träffa hans mamma. Dessutom blir jag irriterad på henne när tidningen ger henne uppdrag som hon inte vill göra, som förstör hennes image, så kan hon inte säga nej. Ens värdighet måste ju vara viktigare än jobbet. Dessutom tycker jag det blir överdrivet med allt som händer henne, i varannat kapitel är det något som hon råkar ut för. Tycker Fahrman kunde dragit ner på allt som hände henne och bara låta det vara några saker som sen drog ut på tiden innan det löste sig. Dessutom kunde boken kortas ner något också. 

Jag tycker boken passar bäst som slöläsning i hängmattan eller när man hänger på stranden. Det är då boken passar sig perfekt och det var precis den sortens läsningen jag var sugen på. Jag gillar bloggeninläggen man får läsa och att det är kosrt kapitel. 

Antal sidor: 405
Första meningen: Elsa rusade genom de trånga vindskorridorerna. 
Betyg: 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Jag håller med dig om boken! När jag läste den tyckte jag att mycket var överdrivet och att det helt enkelt hände för mycket.

    Svar: SV: Ja det blev lite för mycket faktiskt..
    BokParadiset

    2014-04-13 | 21:51:19
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: