Bokparadiset

Legend

Kategori: Dystopier

 (Klicka på bilden för att komma till handlingen.)
 
Titel: Legend
Författare: Marie Lu
Serie: #1 Legend
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2013

Återigen är detta en serie som jag tänkt skippa läsa men sen skickade Modernista hem ett exemplar till mig så då var jag ju tvungen att läsa den. Vilket var en himla tur, annars hade jag missat en väldigt bra serie! 

Tycker det är spännande att hon jobbar för staten och han är den mest efterlysta brottslingen. Fast de står på helt olika sidor får Lu en att sympatisera med båda. Annars brukar man ju inte heja på staten i en dystopi, men här går det liksom inte låta bli att vara för de båda. Just därför tycker jag den känns lite utmärkande bland alla dystopiböcker som just nu finns. För jag kan tycka att man blivit lite trött på den genren...

Något som jag tycker är himla bra är att det är olika typsnitt beroende på vem man läser. Väldigt bra gjort och det borde vara så i flera böcker där man läser ur mer än ett perpektiv. Dessutom gillar jag omslagen till alla böcker i denna serien, könsneutrala och oerhört snygga.

Det är ett bra språk och det går himla fort att läsa ut boken. Givetvis är jag nu nyfiken på resternade böcker i serien så det blir nog snart dags att skaffa bok två nu när den nyss kom ut! 

Tack Modernista för rec-exet! 

Antal sidor: 291
Första meningen: (Day): Min mamma tror att jag är död. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: