Bokparadiset

Hemlös - Gail Carriger

Kategori: vampyrer

 
Serie: #3 Parasollprotektoratet
Förlag: Styxx fantasy
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 362

Alltså detta är verkligen en av mina favoritserier. Alexia är så himla fantastiskt och jag älskar att hon alltid är så stark no matter what. Hon låter sig inte nervärdas, blir aldrig osäker och vågar ge svar på tal. Hon är så stark och har en sådan fantastisk personlighet så det finns inte. 

Jag gillar verkligen hur böckerna i serien aldrig blir tjatiga eller lika varandra. Än sålänge har ingen bok känts som en mellanbok utan alla böcker har ett syfte. 

Gillar hur denna boken utspelar sig. Man får veta mer hiistoria och det är ruskigt spännnde hur allt kommer sluta. Jag var dock helt säker på några saker som i slutändan också stämde. Gillar verkligen Floote också, han är så mystisk och man vet liksom ingenting om honom. Jag bara går och väntar på att han ska avslöja mer om Alexias pappa. Han är ju ett mysterium om något. 

Hemlös är precis lika bra som de tidigare böckerna och jag håller alla mina tummar och tår på att Styxx kommer fortsätta att ge ut resterande böcker. 

Tack Styxx fantasy för rec-exet! 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: