Bokparadiset

Nattens begär - Sherrilyn Kenyon

Kategori: New Adult

 
Titel: Nattens begär
Författare: Sherrilyn Kenyon
Serie: #1 The dark night
Förlag: Pocket förlaget
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 348

Handling: Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och äldre syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Allt Amanda strävar efter är ett lugnt, normalt liv. Men när hon blir måltavla i en attack som är riktad mot hennes syster, vaknar hon upp och finner sig fastkedjad vid en sexig, blond främling, Kyrian av Thracia. Först tror Amanda att detta är ett av hennes systers mer raffinerade försök att fixa ihop henne med en spännande man men det står snart klart att Kyrian inte är ett idealiskt pojkvänsmaterial. Han är en Mörk jägare, en odödlig krigare som jagar och utplånar de vampyrer och daimoner som lever på människoblod. Nu jagar han Desiderius, en mycket gammal och farlig daimon som funnit nöje i att binda samman Kyrian med en människa. Kyrian och Amanda måste hitta ett sätt att frigöra sig från varandra innan de ger efter för den hämningslösa attraktion som uppstått mellan dem. Eller så dödar Desiderius dem båda.
Den här hade stått i min hylla väldigt länge innan jag läste den. Det var nära att det blev utrensad utan att bli läst. Men sen bestämde jag mig för att läsa den. Det är jag glad för.

Man ska inte luras av det hemska omslaget. Visst boken är en New Adult bok och det är mycket sex i den. Men faktiskt så är den väldigt bra. Jag kunde inte sluta läsa när jag väl hade börjat för det var så spännande. 
 
Det är instakärlek direkt mellan karaktärerna men samtidigt tvivlar de så himla mycket så det blir ändå en aning trovärdig. Det är en paranormal bok och helt ärlig så hänger jag inte alltid med i världen, det är lite kaos så det hade jag gärna velat få förklarat bättre.

Serien är på 15 böcker men efter att ha läst den första så bestämde jag mig för att det får räcka med den. Jag tror inte alla böcker kommer hålla samma kvalite och dessutom tycker jag denna hade ett så bra slut. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: