Bokparadiset

Infinite sky

Kategori: Contemporary

 

Titel:
Infinite sky
Författare: C.J Flood
Serie: #1 Infinite sky
Förlag: Simon and Schuster
Utgivningsår: 2013

AdlibrisA stunning coming of age story that will make you cry - from a talented debut author.
Det som fick mig att köpa boken var omslaget. Det är så fint och dessutom är den lika fin inuti, det är sådär gammeldags sidor och det är svalor vid varje kapitel.

Det är ett väldigt vackert språk och det finns många fina citat att hämta. Att dessutom är en debutbok gör det ännu mer imponernade. Det är en väldigt hemsk och sorglig historia. Dock blir jag inte berörd fören de sista sidorna. Troligtvis är det för att författaren spoilar redan i första meningen vad som kommer att hända. 

Iris är en himla fin karaktär. Hon tror alltid det bästa om folk vilket jag alltid tycker man ska göra. Dock förstår jag inte henne i slutet. Eller samtidigt som jag inte förstår henne så förstår jag henne. Knepigt det där men om ni läser boken så fattar ni vad jag menar. 

Jag trodde detta skulle vara en stand alone, men nu ska det tydligen komma en tvåa. Jag fattar inte alls vad den ska handla om, är det nya karaktärer eller vad kommer att hända? Det är väl bara att vänta och se. 

Antal sidor: 271
Första meningen: You can't tell that the coffin holds the body of a boy. 
Betyg: Svagt gillar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: