Bokparadiset

Beautiful creatures

Kategori: Häxor

 
Titel: Beautiful creatures - Svåra val, magiska hemligheter
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Serie: #2 Beautiful creatures
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2013
Tidigare böcker: Bok1

Adlibris: En förbannelse, ett val, två öden? Sedan Ethan mötte den mystiska tjejen Lena med det mörka håret och de gröna ögonen, har ingenting varit sig likt. Mellan Ethan och Lena slår det gnistor. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi.

Ethans och Lenas kärlek är starkare än deras omgivning förstår. Men efter en svår förlust drar sig Lena undan. Kan de klara av alla motgångar? Deras kärlek har ett pris?


 

Jag hade hört väldigt mycket dåligt om denna boken. Att det var en sådan besvikelse efter första. Att Lena skulle bete sig så himla dumt så jag var lite orolig för att läsa denna. Som tur var höll jag inte alls med. Tycker det är förstårligt hur Lena beter sig, men visst boken är lite deppig ibland kanske, men det behöver ju inte vara negativt. 
 
Något som jag fick många kopplingar med var twilight den andra boken. Eller kanske inte handlingen men Ethan och Lena beter sig mycket som Bella och Edward, det tog väldigt lång tid innan jag kunde koppla bort det men det gick tillslut. Något som jag blev superglad över var att Link var med så mycket i handlingen. Gillar att Ethan inte undanhåller en massa grejer utan delar med sig av allt till honom. Annars tycker jag att huvudpersonerna alltid skaa dölja vad som händer för sina nära och kära. Gillar även Liv, den nya karaktärern, som kommer in hon är en frisk fläkt. Även Lucille katten som är en rolig detalj, att hon är med i hela boken. 

Fast det är en väldigt tjockbok som dessutom är stor så blir ännu mera sidor så går det väldigt fort att läsa. Man blir så insugen i handlingen så man vill liksom inte sluta. Även om farten inte är så snabb alltid så älskar jag att läsa om Ethan och Lena, hur det är i staden och allt som händer.

Sammanfattningsvis kan man säga att jag gillade boken väldigt mycket och vill hemskt gärna läsa den tredje boken väldigt snart. 

Antal sidor: 508
Första meningen: Jag brukade tycka vår stad, begravd i en avkrok av South Carolina och fast klibbad i Santee River-dalens lerjord, låg mitt ute i ingenstans. 
Betyg: 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: