Bokparadiset

Gone

Kategori: Dystopier

 utläst 130611
 
Titel: Gone
Författare: Michael Grant
Serie: #1 Gone
Förlag: Egmont
Utgivningsår: 2012

Suddenly there are no adults, no answers. What would you do? In the blink of an eye, the world changes. The adults vanish without a trace, and those left must do all they can to survive. But everyone's idea of survival is different. Some look after themselves, some look after others, and some will do anything for power...Even kill. For Sam and Astrid, it is a race against time as they try to solve the questions that now dominate their lives...What is the mysterious wall that has encircled the town of Perdido Beach and trapped everyone within? Why have some kids developed strange powers? And can they defeat Caine and his gang of bullies before they turn fifteen and disappear too? It isn't until the world collapses around you that you find out what kind of person you really are.
Även om boken är på nästan 600 sidor så flyger de förbi. Det händer något spännande på varje sida och det går liksom inte sluta läsa. Det är verkligen action från första sidan. 
 
Man får se ur en massa olika synvinklar. Ibland kan det vara förvirrande men här tycker jag att det bara tillför en massa till historien. Det blir liksom ett annat djup i den. Mina favorit karaktärer är Sam, Astrid, Diana och Eldiado gillar alla dem jättemycket. Drake är bara så fruktansvärt vidrig, finns inte ens ord för det. 

Det jag kan tycka var lite negativt var hur snabbt alla accepterade FAYZ, och att ibland beter de sig som äldre än 14, eller de verkar ofta vara äldre än så. Sen allt det med hyenorna tyckte jag var ett onödigt sidospår, dock gillar jag att alla djuren muteras också.

Jag hade inga planer på att ens börja läsa denna serien, men tack vare de färgglada kanterna kunde jag inte motstå och se visar det sig att boken är så sjukt bra. Andra boken är på väg hem till mig och jag kan inte fatta att det tagit så lång tid innan jag köpte den. Hoppas verkligen att den är lika bra som Gone var. 

Antal sidor: 560
Första meningen: One minute the teacher was talking about the civil war. 
Betyg:
 

Kommentarer

  • Miriam säger:

    Va kul att du gillar =) jag har bara sista boken kvar och älskar hela serien!

    Svar: SV: Ja blev så himla förvånad! Så bra!!!
    BokParadiset

    2014-01-16 | 10:20:59
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: