Bokparadiset

Var är Alaska?

Kategori: Contemporary

 utläst 130721
Titel: Var är Alaska? 
Författare: John Green
Förlag: Berghs
Utgivningsår: 2007
 
På något vänster hade jag fått för mig att detta skulle vara en roadtrip bok, men det är det ju absolut inte. Men det är en bra historia. Det är korta kapitel vilket alltid är ett plus för mig. Man kan avsluta läsningen ganska snabbt men det gör alltid så att man vill fortsätta läsa istället. Tycker det är en himla bra bok dock sorglig. Mitt hjärta krossas lite av det som händer men samtidigt är det en sån fin bok. Blir riktigt sugen på att läsa "The fault in our stars" (Ja, jag har inte läst den.) Green har ett väldigt fint språk och gillar att han bara skriver stand alone böcker! 
 
Alltså Bullen är ju bara en så mysig karaktär. Blir lite trött på Alaska ibland men ändå så gillar man henne. Det går ju inte låt bli. Gillar faktiskt alla karaktärerna. Även handlingen. Det är en himla bra debutbok och jag har faktiskt inget dåligt att säga om den. 

Antal sidor: 221
Första meningen: Veckan innan jag lämnade mina föräldrar och Florida och resten av mitt småttiga liv för att plugga på ett internat i Alabama, ville mamma promt ställa till med en avskedsfest för mig. 
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: