Bokparadiset

Allt och lite till - Sarah Dessen

Kategori: Contemporary

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen
 
Serie: -
Förlag: rabén&sjögren
Utgivningsår: 2014

Jag är nog den sista i bloggvärlden som tar min Dessen oskuld. Och efter att ha läst min första bok så förstår jag inte hur jag inte har gjort det tidigare. Kan definitivt säga att jag gått miste om något. 

Allt och lite till handlar om Emaline och hennes vardag. Hon och hennes familj bor i en typsik sommarstad. De har ett familjeföretag som hyr ut hus till turister. Med andra ord är detta är en perfekt bok att läsa på sommaren. Man får sommarkänslan och till och med jag blir sugen på att bo i en sommarstad året om. 
 
Det är ganska förutsägbart SPOILER! förhållandet med Luke fattade man ju skulle ta slut. SLUT PÅ SPOILER! trots att den är det så gillar jag boken väldigt mycket. Jag är å andra sidan en riktigt sucker för contemporary så att det inte händer så mycket gör mig inget alls. 

Det handlar om många relationer och många karaktärer. Jag känner nog aldrig riktigt att jag hinner lära känna dem jättebra men jag gillar Emaline och hennes mamma. Dessutom tycker jag Benji, hennes lillebror, är riktigt härlig. Han har det jobbigt och är en sån energiknippe! 

Jag vet att många inte tycker denna är en av hennes bästa böcker men jag måste säga att jag gillar den hur mycket som helst. Är hennes andra böcker till och med ännu bättre så låter det bättre än lovande. 

Tack rabén&sjögren för rec-exet! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: