Bokparadiset

3x deckare för olika åldersgrupper

Kategori: Middle grade

 
Fast den är skriven för 9-12 åringar så fick jag rysningar och tyckte det var lite läskigt att vara ensam i lägenheten. Tycker verkligen den har sina läskiga ställen. Tycker Micke löser det himla bra också. Blev himla irriterad på hennes lärare som såg att det var problem med Wille men som bara blundade för det. Tycker verkligen att de passar för målgruppen. 

Titel: Skuggan i väggen Författare: Kerstin Lundberg Förlag: Rabén & Sjögren Utgivningsår: 2012 Antal sidor: 206 Betyg: Helt okej! 


Detta är en bok för 12-15+ men alltså handlingen är så fruktansvärd. Att sånt här händer gör mig väldigt ledsen, när polisen inte har tillräckligt med bevis och kan sätta dit de skyldiga. Nordin skiver på ett himla bra sätt och det märks inte alls att det är för ungdomar utan det är väldigt välskrivet. Boken är uppbyggd så man vet vad som kommer hända men det är ändå väldigt spännande. 

Titel: Avgrundens änglar Författare: Magnus Nordin Förlag: Bonnier Carlsen Utgivningsår: 2013 Antal sidor: 284 Betyg: Helt okej! /Gillar!

 
Min första vuxendeckar på väldigt länge och jag måste säga att jag gillar det. Tycker att denna var väldigt spännande och det gick fort att läsa ut denna tegelstenen alltså. Det är en brilijant historia och jag får ofta kalla kårar! 

Får dock panik på Simone varför kan hon inte bara lyssna på Erik? Hon missuppfattar ju hur mycket som helst bara för att hon inte kan vara tyst och lyssna på han. Gillade Erik väldigt mycket så tråkigt att han inte är med i resten av böckerna(?)

Titel: Hypnotisören Författare: Lars Kepler Förlag: Albert Bonniers förlag Utgivningsår: 2011 Antal sidor: 571 Betyg: Gillar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: