Bokparadiset

My life as a white trash zombie

Kategori: Zoombier


Titel:
 My life as a white trash zombie
Författare: Diana Rowland
Serie: #1 White trash zombie
Förlag: Daw books
Utgivningsår: 2011

Handling: Teenage delinquent Angel Crawford lives with her redneck father in the swamps of southern Louisiana. She's a high school dropout, addicted to drugs and alcohol, and has a police record a mile long. But when she's made into a zombie after a car crash, her addictions disappear, except for her all-consuming need to stay "alive..". 
Zombie böcker brukar verkligen inte vara något för mig men måste säga att jag gillar denna boken. Kan beror på att huvudkaraktären är en zombie och det inte handlar om zombies som är helt hjärndöda. 

Jag gillar verkligen Angies berättarröst. Både när hon pratar och när hon tänker är hon sarkastisk. Tycker även att hon är väldigt trovärdig. Det tar lång tid innan hon fattar att hon är en zombie, dessutom är hennes rekation på det trovärdig. 

Fokuset är inte riktigt på karaktärerna. Visst Angie är en bra karaktär men de andra är ganska platta, det är mer fokus på handlingen, vilket är helt okej med mig. Det är inte riktigt en YA-bok utan snarare en vuxenbok eller möjligtvis en NA-bok. Dessutom är detta verkligen en bok att läsa om man är trött på triangeldrama och kärlek överhuvudtaget, för det är inte så mycket av det faktiskt. Får lite vibbar ifrån Stephanie Plum serien. 

Kan sammanfatta med att jag verkligen gillar denna boken och omslaget är ju bara att dö för. 

Antal sidor: 310
Första meningen: -
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: