Bokparadiset

Chanslös

Kategori: Allmänt

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Chanslös
Författare: Gail Carriger
Serie: #2 Parasolprotektoratet
Förlag: Styxx fantasy
Utgivningsår: 2012

Jag älskar verkligen Alexia och Maccon som kärlekspar, och karaktärer för den delen. De är så himla kärleksfulla och det är så mysigt att läsa om. Roligt också att de faktiskt är lite äldre, märks då de är lite mognare. De är verkligen ett team! Gillar verkligen Alexia också hon är en så himla smart karaktär vilket är trevligt som omväxling! 

Jag läser aldrig recensioner innan jag själv har läst boken men en sak hann jag snappa upp om denna och det var såklart att det var en väldigt stor cliffhanger. Vilket det var. Men jag hade nog byggt upp att det var en ännu större. Jag hade nästan kunnat ana att det var något sånt här, jag tror också jag vet hur det kommer utspela sig i nästa, eller i alla fall att det kommer lösa sig. Men det ska såklart bli spännande att läsa om i nästa bok. Apropå nästa bok borde inte fyran snart ta och bli översatt?! 

Hade också hört att många tycker denna boken var lite seg men det håller jag inte alls med om. Tyckte den var hur bra som helst och det var ett spännande mysterium. Jag hade mina misstankar med ungefär bara hälften rätt om dem. 

Antal sidor: 376
Första meningen: "De är vad, sa du?"
Betyg: 
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Så nyfiken på den här serien, blir riktigt sugen på att läsa den nu!

    Svar: SV: Det måste du göra!! De är så roliga :D
    BokParadiset

    2014-05-01 | 15:57:44
    Bloggadress: http://jagochminabocker.blogspot.se/
  • Miriam säger:

    Står inget på Styxx hemsida om fyran och min kompis har mailat och frågat flera gånger men de har inte svarat :(

    Undra om dom ska lägga ner? :(

    Svar: SV: Nä jag försökte också hitta något info om boken men lyckades inte heller...
    Jag hoppas verkligen inte det, tycker de ger ut så himla många bra böcker!
    BokParadiset

    2014-05-01 | 23:26:35
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.co.uk/
  • Klara säger:

    Alla böcker jag har läst i den här serien är så bra! :)

    Svar: SV: Än har jag ju bara läst de två första men de älskar jag!!
    BokParadiset

    2014-05-03 | 19:54:12
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: