Bokparadiset

Min mormor hälsar och säger förlåt

Kategori: Feel-goodböcker

 
Titel: Min mormor hälsar och säger förlåt
Författare: Fredrik Backman
Förlag: Forum
Utgivningsår: 2013

Till en början tyckte jag det var svårt att komma in i boken och därför upplevde jag den en aning seg. Dock kom jag på varför jag tyckte den var seg. Jag gillar inte att läsa om Landet-Nästan-Vaken, den biten tycker jag är tråkigt och seg. Mycket roligare att bara läsa om Elsa om hennes vardag. Dock måste jag säga att allt knöts ihop väldigt snyggt. 

Till en början trodde jag inte den skulle få fullpott men alltså de sista 150 sidorna är så bra och jag grät en himla massa, jag kände hur tråkigt det var att boken var slut och att jag verkligen skulle sakna att läsa om Elsa. Lilla söta Elsa som rättar alla vuxna hur de pratar, aldrig rädd för att ställa frågor och är så himla mycket smartare än en nästan åttaåring är. Jag tycker hon är så himla fantastisk och det är riktigt roligt att läsa om henne! 
 
Backman har ett så himla bra språk. Han får till sådana där riktig bra meningar som verkligen är fullträff. Hur han kan skriva om sorgliga saker men ändå roligt, och hur han också kan låta fina saker vara sorgliga. Jag hoppas han kommer ut med en ny bok snart. 

Antal sidor: 448
Första meningen: Alla sjuåringar förtjänar superhjältar. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: