Bokparadiset

Och sedan kom hösten

Kategori: Contemporary

 
Titel: Och sedan kom hösten
Författare: Jodi Lynn Anderson
Serie: #2 Persikosommar
Förlag: Ponto pocker
Utgivningsår: 2010
Tidigare böcker: Persikosommar

Det var länge sen jag läste Persikosommar. Det märks, jag kommer ihåg huvudkaraktärerna men jag kommer bara ihåg början på boken. Kommer inte alls ihåg vad som hände med dem genom boken. Eftersom denna tar vid där första precis slutade så var det först svårt att komma in i boken. 

Jag har dock för mig att förra boken slutade bra för alla tre och jag kommer ihåg boken som väldigt glad men den här blir jag bara väldigt deppig av. Det händer mycket dåligt med alla karaktärer och allt gör mig bara otroligt ledsen. Känner inte alls att det var rolig läsning istället blev jag bara väldigt ledsen. Låt dock inte mitt omdöme utgöra hela er bild för jag kan nog påstå att jag inte är på bästa stället i livet för att läsa en deprimerande bok. 

Sen måste jag säga att alla karaktärerna beter sig så himla dumt åt i många situationer. Hade de pratat mer och tänkt efter så hade boken varit så mycket bättre dessutom hade det blivit så mycket bättre för dem 

Tyvärr tyckte jag inte alls att Och sedan kom hösten är alls lika bra som Periskosommar, dock måste jag nog rekomendera att läsa böckerna väldigt snabbt efter varandra för att få ut det mesta av läsningen. Därför kommer jag ta tag i den sista delen ganska så snart, nu när jag har denna färskt i minnet. 

Antal sidor: 258
Första meningen: Sommaren hade varit så alldeles speciell.
Betyg: 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: