Bokparadiset

Rebel

Kategori: Ungdomsböcker

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Rebel
Författare: R.J Anderson
Seire: #2 Fairyrebel
Förlag: Orchard books
Utgivningsår: 2010
Tidigare böcker: Knife

Gillar hur Knife från första boken ändå har så pass stor roll som hon har. Tycker det är väldigt roligt att man får följa nya huvudroller varje gång. Till en början, när jag hade läst första boken så tyckte jag inte det lät som en bra idé med en ny huvudroll. Men med tanke på hur mycket hon ändå var med så tycker jag det var väldigt roligt. Dessutom gillar jag hur olik denna boken är ifrån den första så det ska bli riktigt roligt att se hur den sista slutar. Och vem den kommer att handla om! Till en början trodde jag verkligen att det skulle kännas som en upprepning av första boken men det var de inte. 
 
I denna boken är det alltså Linden vi följer. För en gång skull tycker jag det märks på henne (på ett bra sätt) att hon är 15. Hon är så himla gullig, snäll och oskyldig. Gillade att läsa om henne. Dock måste jag säga att jag tyckte boken var lite seg i bland. Det kan dock bero på att jag läste hela boken i en sittning, och för att läsa ut en bok på 300 sidor utan att tycka det är segt så ska man ju läsa en actionpackad bok, kanske inte riktigt vad denna är. 

Tycker omslagen till denna serien är så grymt snygga. Stilrena men ändå så fina när de glänser lite. 

SPOILER
Jag gillar verkligen hur Linden och Timothy inte blev kära i varandra! Jag var helt säker på att de skulle det men så blev dem inte det, verkligen kul. Tycker det var himla bra att hon inte följde strömmen! 

Antal sidor: 295
Första meningen: The queen is dying. 
Betyg: 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: