Bokparadiset

Spell bound

Kategori: Häxor

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Spell bound
Författare: Rachel Hawkins
Serie: #3 Hex hall
Förlag: Hyperion
Utgivningsår: 2013
Tidigare böcker: Hex hall och Demonglass

Om vi börjar prata lite om omslaget, för det måste vi, så är nog mitt favorit omslag av serien. Så snyggt är det. Dessutom är ryggarna så snygga ihop! 

Jag gillar verkligen hur lättlästa och roliga dessa böcker är. Går så himla fort att läsa och det är alltid något spännande som händer. Dock kan jag tycka att allt det som händer, problemen de stöter på alltså, att de löser sig så himla fort. Efter ett par sidor eller ett kapitel så har det där megaproblemet löst sig. Men jag gillar att det ofta är en liten cliffhanger i slutet av kapitlena. Dessutom kan jag aldrig förutspå vad som händer. Jag kan tro att något ska hända men sedan händer något helt annat! 

Jag gillar alla karaktärer och det är riktigt tråkigt att serien är slut. Dock fick det sig ett bra slut. För den delen är det ju inte helt slut heller, det finns ju faktiskt en spinn off serie nu. Än så länge har bara första boken kommit ut men jag hoppas jag kan läsa den i sommar. 

Avslutningsvis kan jag säga att detta är en himla bra serie om du letar efter något lättläst, roligt och en helt underbart sarkastisk huvudkaraktär. 

Antal sidor: 327
Första meningen: There are times when magic really sucks.
Betyg:
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: