Bokparadiset

Hundar, hus och hjärtats längtan - Lucy Dillon

Kategori: Chicklit

 
Titel: Hundar, hus och hjärtats längtan
Författare: Lucy Dillon
Serie: -
Förlag: Bonnier Pocket
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 429

Handling: Juliet har nyligen förlorat sin älskade man Ben. Endast trettioett år gammal och änka stannar livet för Juliet. Hon isolerar sig hemma och tillbringar dagarna framför teven. 

Hennes syster Louise lever ett på ytan perfekt liv. Hon är gift med framgångsrika egenföretagaren Peter, de har lilla sonen Toby och lever i ett snyggt, toppstylat hem. Men ändå saknar Louise något i sitt äktenskap. 

När mamma Diane lyckas locka ut sin ena dotter, Juliet, på hundpromenader och utan att Juliet vet hur det gått till, har hon plötsligt ansvar för en mängd hundar, katter och krukväxter som behöver omvårdnad när ägarna är bortresta. Systrarnas vägar korsas under jakten på lycka och en attraktiv man kommer att spela en alltmer avgörande roll i sammanhanget.
Alltså jag älskar Dillons böcker. Så fantastiska chicklit böcker, även fast jag läste den här för snart ett år sen (jag vet sämst att jag inte recenserat denna innan) kommer jag ihåg typ allt. Det tyder ju absolut på bra författande. Jag fastnar verkligen helt i böckerna.
 
Karaktärerna faller jag pladask för och det är så synd om Juliet, när jag läser om hennes döda man börjar jag gråta nästan alla gånger. Dessutom faller jag ännu mer för alla dessa underbara hundar. Vem ville inte starta ett hundpensionat efter att ha läst hennes första bok? 
 
Något som jag som verkligen var helt mitt i prick var det här med hundägare. Under tiden jag läste boken så var jag delägare i en hund kan man säga och varje gång jag var ute med hunden så brydde sig alla bara om hunden. hur gammal är hon osv och sedan väntade alltid alla på att jag skulle fråga om deras hund, som jag dock aldrig gjorde (om det inte var av den rasen jag vill ha). Sen när man träffades igen hälsade dem på hunden som att hunden var jag. När jag läste om det i boken höll jag på att dö av skratt. 

Rekommenderar verkligen boken! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: