Bokparadiset

Böcker till halloween!

Kategori: minirecensioner

Det närmar sig med halloween så här kommer två recensioner på böcker som jag tycker passar! 

 Klicka på omslagen för att komma till handlingen. 
 
Den här har jag hört så mycket om så efter jag köpt den läste jag den direkt även om jag tyckte det var en sommarbok, dock visade det sig att den är perfekt att läsa på hösten också. Det är en sommrig bok för de befinner sig på en sommarö. Gillade kartan över ön som man fick i början dock gillade jag inte hela släktträden blev helt förvirrad över alla namnen. 

Jag gillar alla karaktärer dock tycker jag det känns som man aldrig riktigt lär känna dem på djupet. Farfarn tycker jag var helt knäpp som manipulerade alla och fattade inte varför de inte kunde stå upp för sig själva istället för att leva på honom. 

Måste säga att det är imponerande huir Lockhart lyckats få ihop en sådan komplett historia på bara 200 sidor. Och slutet då som man inte ska veta något om, jag blev mind blown, läs den du också! 

Titel: We were liars FörfattareE.Lockhart Förlag: Hot key books Utgivningsår2014 Antal sidor: 225 Betyg: Gillar!

 

Den här boken är så morbid så det finns inte. Många av gångerna så blir boken alldeles för äcklig och blodig för min smak, det är liksom lite för detaljrikt. Dock kan jag säga att det inte är en bok man glömmer av. 

Men den är inte bara morbid, språket är väldigt speciellt, det är många olika PoV och när jag läste den undrade jag hur allt skulle knytas ihop faktiskt. 

Detta är en läsning utöver det vanliga och det passar PERFEKT att läsa till halloween! 

Titel: Klappa händer små FörfattareDan Rhodes Förlag: Basar Utgivningsår2011 Antal sidor: 224 Betyg: Gillar

Kommentarer

  • Elina säger:

    Vill också läsa We were liars! Trodde det var en bok som skulle få "Älskar" i betyg. Men beskrivningen av slutet får mig att vilja läsa den ändå! :)

    Svar: SV: Den hade nog fått det om jag inte hade haft sådana förväntningar på den, men ja läs den! Finns ju både på svenska och engelska nu!
    BokParadiset

    2014-10-28 | 17:12:45
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här: