Bokparadiset

Den vita frun - Frida Skybäck

Kategori: Allmänt

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Den vita frun
Författare: Frida Skybäck
Förlag: Frankförlag
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 300

Kan säga att jag var inte alls beredd på den här spökdeckarhistorien som det var. Första läsningen läste jag ungefär halva boken och jag kan säga att det var inte så roligt att vara ensam i lägenheten. Jag var gaaanska så rädd kan man säga. 

Jag tycker Maria är lite av en halvjobbig karaktär och hon känns inte alls som en kammarljungfru. Hon går runt på slottet lite som hon vill och det är ju inte jätteofta hon klär på och fixar Juliet. Så trovärdigheten var inte riktigt där. Dessutom grälar hon med Alexander om att hon är en självständig kvinna med egna tankar och att män inte alls ska tycka ner kvinnor som de gör, men så fort han kysser henne så är det precis som hon aldrig uttalat de orden. 

Blev så sjukt förvånad när de nämner min hemort, Smålandsstenar, det är en jätteliten by och detta är troligtvis den enda skönlitterära boken det näms i, så det var ju lite coolt. Det är trevligt med en historisk roman som utspelar sig i Sverige. 

Boken är inte lika som som hennes första bok men jag tänker ändå ge mig på den tredje hon har skrivit. Det ska nog vara en serie hon skriver nu också? Månpocket ger ut den nu i oktober i alla fall. 

Betyg: Någonstans mellan okej och gillar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: