Bokparadiset

Aristotle and Dante discover the secrets of the universe - Benjamin Alire Sáenz

Kategori: Hbtq

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Titel: Aristotle and Dante discover the secrets of the universe
Författare: Benjamin Alire Sáenz
Förlag: Simon & Schuster
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 359

Det var Emmas fina recension som fick mig att lägga till boken i min to-read. När jag någon dag senare var inne i en bokhandel och boken stod där så plockade jag givetvis med mig den. Så glad för att jag gjorde det. Detta är en helt fantastisk bok och du måste läsa den! 

Språket är hur vacker som helst. Det är korta meningar blandat med långa. Korta kapitel, ibland bara på en sida, blandat med långa. Dessutom i paperbacken så är raderna och allt så himla luftigt, det gillar jag. Det finns ungefär en miljon vackra citat i boken. Det känns verkligen som om varje ord är valt med omsorg. 

Till karaktärerna så är de toppen. Aristotle som har så mycket tunga saker att bära på och Dante som alltid är positiv fast än att det är svårt. Ari är väldigt arg och en dysterkraktär, men inte på det jobbiga sättet utan det är så han är. Hans karaktärsutveckling är verkligen toppen. Mycket av det beror på föräldrarna. Måste bara flinka in att det är roligt att för en gångs skull är föräldrarna en riktigt stor del av boken. Till Dante så är han alltid så posetiv och så smart, älskar smarta karaktärer. Fast han kanske inte verkar det till en början så är han så stark också, han verkligen står upp för det han tror på. Det går inte annat än älska dessa. 

Sen måste jag bara säga att slutet är så himla bra, jag väntade mig inte det, men oj så glad jag blev! 

Har du inte läst boken än så är det hög tid att prioritera boken! 

Kommentarer

  • Klara säger:

    En recension som denna får en inte annat än att bli sugen på att läsa boken! :)

    Svar: sv: åhh tack snälla ❤ din kommentar värmde verkligen!!! och för den delen, du MÅSTE läsa boken 😄
    BokParadiset

    2014-09-09 | 13:24:06
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: