Bokparadiset

Bokklubben vid livets slut - Will Schwalbe

Kategori: Biografer&Memoarer

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Titel: Bokklubben vid livets slut
Författare: Will Schwalbe
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 298

Det jag blev mest förvånad var att det är en verklighistoria. Det är lite som en biografi fast om två människor och deras möten. Hade jag vetat det innan så hade jag nog blivit avskräckt men grejen är att han verkligen skriver till en som läsare. Det känns hela tiden som det bara är mig han har skrivit orden till och inte till alla som läser boken. 

Som titlen antyder så förekommer det mycket böcker. De flesta böckerna vet jag inte alls vilka det är men några har jag läst och tre hade jag i min hylla så dem blev jag oerhört sugen på att läsa nu. Sättet som Will och hans mamma pratar om böcker blir jag väldigt avundsjuk på. Tänk om min familj hade läst lika mycket som jag, vad härligt! 

I en verkligbok brukar jag inte bedömma karaktärer men alltså hans mamma Mary Ann var verkligen en fantastisk kvinna. Verkligen helt underbar och jag gillar henne så mycket. Alltid så förnuftig och en så bra förebild. 

Slutet frå man reda på ungefär på första sidan, och man vet med sig det hela tiden trots det så gråter jag lite i slutet. Men oj vilken bra bok. 

Tack till Modernista för rec-exet! 

mycket! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: